Kruche ciasto z budyniem i śliwkami

Cześć! Dzisiaj witam się z Wami przepisem na ciasto ze śliwkami. W środku jest budyń, bo lubię wilgotniejsze wypieki. Poza tym ostatnio często robię kruche ciasta. Wczoraj zrobiłam tartę migdałową z malinami i też Wam ją wkrótce pokażę. Zauważyłam, że odkąd jestem aktywna zawodowo, zdecydowanie częściej pojawiają się w naszym domu wypieki. Ciekawe, prawda? Zapraszam po przepis 🙂

Składniki na kruche ciasto:

2,5 szklanki mąki pszennej (najlepsza będzie mąka krupczatka)

250 g zimnego masła

2 łyżeczki proszku do pieczenia

3 łyżki cukru pudru

2 jajka lub 4 żółtka

Masło pokroić w kostkę, szybko zagnieść z pozostałymi składnikami ciasta (można również składniki zmiksować w malakserze). Jeśli ciasto będzie zbyt sypkie, dodać 1-2 łyżki wody lub kwaśnej śmietany. Podzielić na 2 części. Jedną włożyć do lodówki na 45 minut. Z drugiej uformować 2 podłużne wałki, każdy zawinąć w folię spożywczą lub włożyć do woreczka śniadaniowego i zamrozić.

Blachę o wymiarach 33 x 20 cm wysmarować masłem, wyłożyć papierem do pieczenia. Spód wylepić ciastem z lodówki. Włożyć do lodówki, aż ciasto w zamrażalniku będzie na tyle twarde, by dało się je zetrzeć.

Masa budyniowa:

2 budynie waniliowe (w torebkach po 40 g)

4 łyżki cukru

750 ml mleka

Ponadto: ok. 600 g średnich lub dużych śliwek

Śliwki przekroić na pół, wypestkować. Budynie ugotować, używając 4 łyżek cukru i 750 ml mleka Schłodzony spód ciasta nakłuć widelcem. Na wierzch wylać gorący budyń. Ułożyć pokrojone owoce. Na owoce zetrzeć oba wałki ciasta z zamrażalnika. Piec w 190oC ok. 50 minut (ma być złote). Całkowicie ostudzić ciasto przed rozkrojeniem.

11 myśli na temat “Kruche ciasto z budyniem i śliwkami

  1. Ach!!! Uwielbiam takie ciasta. Z chęcią wypróbuję Twój przepis 😊!!!
    P.S. W ostatni weekend zrobiłam łaciaty sernik, z tym że zamiast czereśni dałam wiśnie. Ciasto było przepyszne 😋!!!

    Polubienie

Dodaj komentarz