Bakłażany faszerowane kurczakiem, pieczarkami, soczewicą i tofu

Witajcie! Nie mogę uwierzyć jak szybko przyspieszył czas od kiedy znów jestem aktywna zawodowo. Praca daje mi dużo satysfakcji, ale nie zmieniło się to, że nadal bardzo czekam na weekendy. Tym bardziej, że w końcu Rzeszów powitał słońce! Kiedy wyszłam późnym popołudniem, poczułam na sobie babie lato 🙂

Dzisiaj miałam okazję zaprezentować swój jesienny wiersz w Wojewódzkim Domu Kultury w Rzeszowie i od niedawna moja pasja związana z tworzeniem poezji zaczęła opuszczać szufladę czy raczej dysk w komputerze. Piszę od dziecka, a od kilku lat swoje wiersze publikuję na blogu Motyle w sercu. Mam w końcu okazję spotykać się literatami z Podkarpacia i porozmawiać o książkach, poezji, codzienności, ale też pośmiać się z osobami tak samo wrażliwymi jak ja.

Na gotowanie mam mniej czasu, ale pomysłów kulinarnych mi nie brakuje. Liczy się dobra organizacja i szybkie decyzje. Na razie daję radę i energii mi nie brakuje. Czasem mąż i synowie za mną nie nadążają. Wówczas jasno wyrażam swoje oczekiwania i o dziwo słuchają i wykonują polecenia. Nagrodą jest ulubiona potrawa i mój dobry humor 🙂
A dzisiaj pomysł na faszerowane bakłażany, typowo jesienne danie, które skomponowałam i przygotowałam ubiegłej jesieni. Przepis czekał aż nadejdzie kolejna jesień i oto jest. Liczę na to, że się skusicie!

Składniki:

2 duże bakłażany

2 małe filety z kurczaka

300 g pieczarek

2/3 szklanki czerwonej soczewicy

pół kostki tofu

1 cebula

3-4 ząbki czosnku

1 szklanka passaty pomidorowej

1 łyżka koncentratu pomidorowego

1 łyżka ziół do pizzy

sól, pieprz, słodka i wędzona papryka do smaku

Soczewicę ugotować w osolonym wrzątku, odcedzić. Tofu pokroić w niewielką kostkę.

Z bakłażanów przekrojonych wzdłuż na pół wydrążyć środki, miąższ pokroić w grubą kostkę.

W średnim garnku z nieprzywieralnym dnem rozgrzać olej. Cebulę obrać, pokroić w kostkę, wrzucić na tłuszcz i zeszklić. Czosnek obrać, drobno posiekać i dodać do cebuli.

Kurczaka oczyścić z błon, pokroić w niewielką kostkę. Przyprawić solą, pieprzem i słodką papryką. Przysmażyć razem z cebulą i czosnkiem.

Pieczarki obrać, pokroić w plastry lub grubą kostkę i dodać do kurczaka. Smażyć aż się lekko przyrumienią. Dodać również pokrojone kostki bakłażana i również przyrumienić. Na końcu dodać pokrojone tofu i ugotowaną soczewicę. Dodać pół szklanki wody i chwilę dusić.

Wlać passatę i dodać koncentrat pomidorowy oraz zioła włoskie i wędzoną paprykę. Doprawić do smaku solą i pieprzem. Nadmiar sosu odparować, ale nie jest to konieczne, jeśli robimy to etapami. Bakłażany wypełnić farszem z lekką górką. Ułożyć na blasze wyłożonej folą aluminiową lub papierem do pieczenia. Piec do momentu aż bakłażany będą miękkie (sprawdzić widelcem). Podawać z ryżem lub kaszą orkiszową.

9 myśli na temat “Bakłażany faszerowane kurczakiem, pieczarkami, soczewicą i tofu

Dodaj komentarz