Sałatka z botwinką, morelami, ciecierzycą i fetą

Dzień dobry Kochani! Niedawno pokazywałam Wam koktajl z buraczkami i morelami. I pisałam, że morele i buraczki zostały mi po przygotowaniu sałatki, zatem dzisiaj przepis na sałatkę. Lekką, kolorową, pełną witamin. Mam nadzieje, że moje zestawienie smaków przypadnie Wam do gustu!

Składniki:

Pół opakowania rukoli

pół główki sałaty lodowej

2 pęczki botwinki z małymi burakami

kilka moreli

kostka łatwej do krojenia fety

2/3 puszki ciecierzycy

10 suszonych pomidorów z oliwy

6 orzechów brazylijskich

Sos:

1 łyżeczka miodu

5 łyżek oliwy z pomidorów

1 łyżeczka sosu sojowego

świeżo mielony pieprz

1 łyżka łagodnej musztardy

2 łyżki musztardy francuskiej

4 łyżki octu balsamicznego (lub więcej, jeżeli lubicie kwaśniejsze sosy)

6 łyżek wody

1 łyżeczka ziół do sałatek (nie sosu sałatkowego)

Składniki sosu wymieszać, schłodzić. Z buraków odciąć łodygi z liśćmi. Liście umyć i osuszyć, a buraki wyszorować i ugotować ze skórką do miękkości pod przykryciem. Ostudzić i obrać. Pokroić w plastry. Morele umyć, przekroić na pół, pokroić w ósemki. Fetę pokroić w kostkę, a suszone pomidory odcedzić, pokroić w paseczki (można też kupić krojone i takich użyłam). Ciecierzycę odcedzić. Sałatę lodową porwać na kawałki lub grubo posiekać. Posiekać również liście buraków (łodygi zostawiłam, ale te również można pokroić). Sałatę wymieszać z liśćmi buraków i rukolą. Wyłożyć do dużej płaskiej salaterki. Poukładać plastry buraków, morele, fetę, pomidory oraz ciecierzycę. Polać sosem i posypać posiekanymi grubo orzechami.

15 myśli na temat “Sałatka z botwinką, morelami, ciecierzycą i fetą

Dodaj komentarz