Kurczak z warzywami

Przepis na to pyszne i proste w wykonaniu danie znalazłam na blogu Kasi, której zdjęcia potraw oglądam zawsze z sentymentem. Polecam jej przepisy i odwiedziny na jej blogu.

Zmieniłam proporcje dania, bo potrzebowałam pięciu porcji tego dania. Dodałam też nieco wędzonej papryki i więcej czosnku. Danie smakowało mojej rodzinie, a mąż jedną porcję dostał na następny dzień do pracy w pudełku 🙂

Składniki:

2 piersi z kurczaka

1 duża marchew

6 dużych ziemniaków, najlepiej młodych

2 małe cukinie

2 słodkie papryki spiczaste

3 ząbki czosnku

pół pęczka posiekanej natki pietruszki

4 łyżki oleju

zioła prowansalskie

tymianek (nie udało mi się kupić świeżego, ale polecam dodać)

pieprz i sól

słodka lub wędzona papryka

Oczyszczaną pierś z kurczaka kroimy w kostkę i przekładamy do miseczki. Kawałki kurczaka oprószamy solą, pieprzem i ziołami prowansalskimi, dodajemy łyżkę oleju oraz przeciśnięty przez praskę ząbek czosnku. Wszystko mieszamy i odstawiamy na chwilę. Ziemniaki dokładnie myjemy i gotujemy w mundurkach w osolonej wodzie (gotowałam obrane, pokrojone już w kostkę, ale myślę, że ze skórką byłyby smaczniejsze).

Kurczaka smażymy na oleju, a następnie odkładamy na talerzyk. Na tej samej patelni smażymy pokrojone w plastry marchewki, a po 5 minutach dodajemy pokrojoną cukinię oraz paprykę. Całość delikatnie podlewamy wodą, dodajemy zioła prowansalskie oraz tymianek i smażymy kolejne kilka minut do momentu, aż warzywa delikatnie zmiękną (powinny być al dente). Na koniec dodajemy ugotowane ziemniaki w mundurkach (pokrojone w ćwiartki) oraz kawałki kurczaka. Wszystko doprawiamy solą oraz świeżo zmielonym pieprzem i smażymy jeszcze przez chwilę. Danie posypujemy świeżą natką pietruszki.

4 myśli na temat “Kurczak z warzywami

Dodaj komentarz