Zupa kalafiorowa z makaronem

Dzień dobry! A właściwie doby wieczór! Lato się u mnie popsuło. Dzisiaj pada od czasu do czasu, a od rana ciężkie chmury przykrywają Rzeszów. Dobry dzień na gotowanie, pieczenie. Plany były wielkie, ale skończyło się u mnie tylko na usmażeniu drożdżowych racuchów z borówkami. To taki przerywnik między obiadami z mięsem. Korzystam z owoców lata i u mnie aktualnie rządzą borówki. Tymczasem w sklepach można kupić świeżego kalafiora i ugotować pyszną zupę. Zapraszam po przepis na moją kalafiorową.

Składniki:

2 podudzia z kurczaka lub 1 mała ćwiartka

1 średni kalafior lub woreczek mrożonego

1 mała cebula

2 ząbki czosnku

1 duża marchew

pół selera

200 g makaronu, np, świderki

łyżka ziół do pizzy

2 łyżki masła

sól i pieprz

pęczek koperku

pół szklanki słodkiej śmietanki 18% 

Umyte mięso włożyć do średniego garnka i zalać zimną wodą. Po zagotowaniu gotować jeszcze 40 minut. Mięso wyjąć z wywaru, ostudzone obrać ze skóry i kości, mięso pokroić i włożyć z powrotem do zupy. Suchy makaron dodać do wywaru.

Marchew i selera obrać, zetrzeć na grubej tarce, dodać do zupy razem z obraną i pokrojoną w kostkę cebulą oraz drobno posiekanymi ząbkami czosnku. Kalafiora umyć, podzielić na różyczki, dodać do wywaru. Mrożony dodać bezpośrednio do zupy. Gotować do miękkości zarówno warzyw, jak i makaronu. Dodać posiekany koperek.

Doprawić do smaku solą i pieprzem, można również dodać przyprawę warzywną bez glutaminianu sodu. Zupę zabielić słodką śmietanką lub śmietanką rozmieszaną z łyżką mąki, ale nie jest to konieczne.

9 myśli na temat “Zupa kalafiorowa z makaronem

  1. Witam serdecznie ♡
    Moja mama często robi kalafiorową, ja ciut rzadziej ale też. Nigdy nie jadłam tej zupy w wersji z makaronem. Zawsze z ziemniaczkami. Koniecznie muszę spróbować 🙂 Dziękuję za inspirację!
    Pozdrawiam cieplutko ♡

    Polubienie

Dodaj komentarz