Babka kolorowa

Na blogu Małej Cukierenki znalazłam przepis na uroczą babkę w trzech kolorach. Pomyślałam, że zrobię ją w Wielkim Tygodniu, by pokazać Wam przed świętami.

Babka jest pyszna, w sam raz słodka i dość zbita, średnio wilgotna. Zrezygnowałam z oleju w przepisie, który zamieniłam na mleko i to była dobra decyzja, bez wpływu na jakość wypieku. Ciasta żółte i różowe wzmocniłam barwnikami spożywczymi, bo same kisiele nie dałyby tego efektu. Zdecydowanie polecam, choć jest dość kaloryczna. Oczywiście można ją spalić podczas wielkanocnych spacerów z parasolem, bo pogoda na święta ma być chłodna i deszczowa…

Składniki:

250 g masła w temperaturze pokojowej
125 ml oleju (zmieniłam na mleko 0,5% i babka się udała)
240 g cukru
1 duże opakowanie cukru wanilinowego (32 g)
5 dużych jajek – osobno żółtka i białka
260 g mąki pszennej (użyłam tortowej)
3 płaskie łyżeczki proszku do pieczenia
1 kisiel wiśniowy (40 g) bez cukru
1 kisiel cytrynowy (40 g) bez cukru
4 łyżki ciemnego kakao bez cukru
1 łyżka octu

Dodatkowo:
cukier puder do posypania
barwniki spożywcze – żółty i czerwony dla wzmocnienia koloru ciasta
tabliczka białej czekolady rozpuszczona w 50 ml słodkiej śmietany kremówki, czekoladowe jajka z Lidla lub cukier puder

Składniki na ciasto powinny być w temperaturze pokojowej. Mąkę przesiać i wymieszać z proszkiem do pieczenia.

Masło utrzeć z cukrem i cukrem wanilinowym mikserem ustawionym na najwyższe obroty, ucierać przez około 4-5 minut. Następnie dodać w dwóch partiach żółtka, po każdym dodaniu ucierać mikserem na niskich obrotach przez około minutę, aż składniki połączą się w jednolitą masę.

Następnie dodać olej (zamiennie mleko), ocet i wymieszać krótko mikserem. Wsypać mąkę z proszkiem i wymieszać do połączenia składników.

Białka ubić na sztywną pianę i delikatnie łyżką wymieszać je z ciastem.

Ciasto podzielić na trzy równe części. Do jednej dodać kisiel wiśniowy, do drugiej cytrynowy, a do trzeciej kakao.

Formę do baby o średnicy 24-25 cm posmarować masłem i posypać mąką. Do blaszki przełożyć poszczególne ciasta i wyrównać. Następnie wstawić do nagrzanego piekarnika. Piec w temperaturze 180oC na funkcji góra-dół przez około 60 minut. Piekłam na najniższym poziomie piekarnika. Po wyjęciu z piekarnika odstawić do całkowitego ostygnięcia.

Babkę ostrożnie wyjąć z blaszki i przed podaniem udekorować rozpuszczoną w śmietance białą czekoladą i czekoladowymi jajkami lub posypać cukrem puder.

10 myśli na temat “Babka kolorowa

  1. Super wyszła ta babka, szkoda, że nie znalazłam tego przepisu wcześniej to bym ją przyrządziła. Najwyżej zapiszę sobie i wypróbuję tą propozycję za rok. Na te święta przygotowałam tradycyjną babkę z polewą czekoladową, którą robię od lat. Jest bardzo smaczna i idealnie pasuje do kawy, którą zawsze podaję w pięknych filiżankach bolesławiec.

    Polubienie

Dodaj komentarz