Ryż brązowy z kurczakiem, kalafiorem w curry i pieczonymi pomidorkami

Witajcie! Zakochałam się ostatnio w dwóch warzywach. Pierwsze to kalafior pieczony w curry, a drugie to pieczone pomidorki. Curry zaostrza smak łagodnego kalafiora, a pieczone pomidorki nabierają słodyczy i stają się tak jakby bardziej pomidorowe. Postanowiłam oba te warzywa skomponować w jednym daniu. Dodałam do tego kurczaka, bo u nas mięso musi być, zwłaszcza na sobotni obiad. Jako zdrowe węglowodany wybrałam brązowy ryż i to był świetny pomysł. Dodatki to rukola i orzechy włoskie. Dla mnie pycha, ale chyba przesadziłam z curry i Wam podaję przepis w łagodniejszej wersji.

Składniki:

200-250 g brązowego ryżu

2 filety z kurczaka

1 kalafior, podzielony na różyczki

opakowanie pomidorków koktajlowych

spora garść rukoli

ok. 60 g orzechów włoskich

olej

Przyprawy:

curry, słodka papryka, zioła do drobiu, ew. prowansalskie, sól, pieprz

Ryż ugotować w osolonym wrzątku.

Do miseczki wlać 4 łyżki oleju i wsypać 1 płaską łyżeczkę curry, wymieszać, najlepiej pędzelkiem. Tym samym pędzelkiem wysmarować różyczki kalafiora. Ułożyć ciasno na blasze wyłożonej papierem do pieczenia, obok wyłożyć umyte i osuszone pomidorki. Piec w piekarniku w temperaturze 200oC aż pomidorki lekko ściemnieją, a kalafior pozostanie al dente.

Kurczaka oczyścić z błonek, pokroić w kostkę. Przyprawić solą, pieprzem, curry, słodką papryką, ziołami do drobiu, Usmażyć partiami na rozgrzanym oleju.

Ryż odcedzić, wyłożyć na talerze. Na wierzchu poukładać kawałki kurczaka, różyczki kalafiora, pomidorki, po trochę rukoli. Wierzch posypać orzechami, można je wcześniej podprażyć na suchej patelni.

12 myśli na temat “Ryż brązowy z kurczakiem, kalafiorem w curry i pieczonymi pomidorkami

  1. Podziwiam, że potrafisz wyczarować sama od podstaw takie rzeczy. Moje eksperymenty kulinarne kończą się na tym, że wpisuję w neta czym można zastąpić kwaśną śmietanę 😀 Zawsze trzymam się ściśle przepisu.

    Polubione przez 1 osoba

Dodaj komentarz