Zupa z kapustą pak choi, grzybami shitake i tortellini z grzybowym nadzieniem

Witam serdecznie! Wczorajszy piękny, choć bardzo wietrzny dzień spędziliśmy na Roztoczu. Przywiozłam stamtąd kilka wiosennych fotografii, choć liczyłam na większe zdobycze motylowe. Wiatr i niższa temperatura skutecznie je odstraszyły, a część mi po prostu zwiało.

Odwiedziliśmy rezerwat „Nad Tanwią”, a później zjedliśmy suma i pierogi z karpiem i okrasą z leśnych grzybów w Dębowym Dworze Rudzie Różanieckiej. Byłam tam na wycieczce pracowniczej w 2013 roku i z chęcią wróciłam z rodziną. Restauracja jest na stawie, ale odbywało się tam wesele ze ślubem na plaży, dlatego zjedliśmy w karczmie na terenie obiektu. Szczupak, karp, sum, pstrąg – te ryby są łowione na bieżąco i przygotowywane i podawane na wiele sposobów.

Na rowerkach wodnych, na plaży i na ogrodzeniu brykały pliszki siwe i trochę zrekompensowałam sobie niedobór motylowy.

Dzisiaj gotowanie mnie nie ominęło. Przygotowałam zupę w stylu chińskim z włoskim akcentem. Może niektórzy powiedzą, że to profanacja obu tych kuchni, ale eksperyment okazał się bardzo smaczny.

Najpierw kilka kadrów z wycieczki na Roztoczu, a następnie przepis na zupę. Częstujcie się i smacznego 🙂 Motyle to: czerwończyk żarek, czerwończyk uroczek, zieleńczyk ostręyniec i motyl nocny miernik borówczak.

Składniki:

4 skrzydełka z kurczaka

opakowanie tortellini z grzybami (najlepiej świeżych, np. z Biedronki)

1 małe opakowanie grzybów shitake

1 kapusta pak choi

2 słodkie papryki szpiczaste

1 duża marchew

pół selera

2 małe kalarepy

2 duże dymki ze szczypiorem

kawałek imbiru

1 łyżka przyprawy do dań chińskich

sos sojowy do smaku

sól i pieprz

posiekana natka pietruszki lub kolendra

Skrzydełka umyć, umieścić w garnku razem z grzybami, zalać w średnim garnku wodą do pełna. Po zagotowaniu gotować pod przykryciem pół godziny. Selera i marchew obrać, selera zetrzeć na grubej tarce, marchew pokroić w plastry. Dodać do wywaru. Następnie dodać pokrojoną w kostkę cebulę i szczypior, obraną i pokrojoną w kostkę kalarepę, obrane i drobno posiekane i mbir i ząbki czosnku, pokrojoną w paseczki paprykę oraz tortellini. Gotować do miękkości. Wyjąć skrzydełka z kurczaka z zupy. Dodać posiekaną natkę pietruszki lub kolendrę, przyprawę do dań chińskich, sos sojowy, świeżo mielony pieprz i ewentualnie sól. Mięso można obrać ze skóry i kości i posiekane dodać do zupy. Można również wykorzystać do innych dań.

13 myśli na temat “Zupa z kapustą pak choi, grzybami shitake i tortellini z grzybowym nadzieniem

  1. Chętnie bym zjadł, tylko robić się nie chce 😉
    Nie mam pamięci do gatunków motyli, gdy jakiego zobaczę i tak nie wiem co to za jeden
    Pozdrawiam 😉

    Polubienie

Dodaj komentarz