Kurczak zapiekany pod pierzynką z cukinii, mozzarelli i pomidorów

Ten pomysł na kurczaka to strzał w dziesiątkę! Mięso dzięki pierzynce z cukinii jest bardzo soczyste i wspaniale ziołowe. Kurczaka podałam z warzywami z ryżem z patelni.

Składniki:

3 filety z kurczaka

przyprawa ziołowa do kurczaka lub grilla ziołowego

olej do smażenia

2-3 średnie pomidory

300 g twardej mozzarelli

1 moda cukinia

oregano

Filety z kurczaka umyć, osuszyć i w zależności od wielkości filetów przeciąć w poprzek, dzieląc je na dwa lub trzy plastry. Ja zrobiłam grubsze. Na patelni rozgrzać olej. Plastry mięsa z obu stron posypać przyprawą ziołową i obsmażyć z obu stron na rumiano. Ułożyć na dużej blasze wyłożonej papierem do pieczenia. Cukinię ze skórką zetrzeć na grubej tarce i ułożyć grubą warstwę na każdym kawałku mięsa. Na cukinii ułożyć grubszy plaster mozzarelli, a na ser położyć po grubym plastrze pomidora. Wierzch posypać oregano. Zapiec w gorącym piekarniku w 180oC. Nie liczyłam czasu, ale mięso jest gotowe gdy ser się lekko zarumieni na krawędziach, a pomidory puszczą soki.

11 myśli na temat “Kurczak zapiekany pod pierzynką z cukinii, mozzarelli i pomidorów

  1. Ciekawy przepis i nie wydaje się szczególnie trudny ani pracochłonny. Na tygodniu postaram sie przygotować,szczególnie,ze nie mam ochoty po pracy na wielogodzinne gotowanie i wybieram raczej szybsze i łatwiejsze przepisy.

    Mozarellę oraz pomidory uwielbiam , ale jeszcze nie jadłam w takiej formie. Zwykle robię sobie z nich sałatke Caprese (która jest ostatnio moja ulubioną kolacją).

    Poza tym obiadek prezentuje się naprawdę apetycznie.

    Polubienie

Dodaj komentarz